Fotolia_98036988_Subscription_Monthly_M

استودیو به محل تولید و ضبط صدا، موسیقی و فیلم می‌گویند که شامل تجهیزاتی چون میکروفون، صافی صدا، دستگاه دیجی و اکو و غیره است. واژه­ لاتین استودیو در زبان‌های اروپایی معنی گسترده‌ای دارد و به انواع هنرکده‌ها و تسهیلات تولیدی هنری اطلاق می‌گردد. واژه فیلم‌برداری (سینماتوگرافی) از ریشه یونانی به معنای نوشتن با حرکت است و در جریان فیلم‌سازی معادل (شوتینگ) تصور می‌شود اما هنر سینماتوگرافی چیزی بالاتر از عمل فیلم‌برداری (فتوگرافی) صرف است این امر فرآیند ثبت عقاید (ایده‌ها)، اقدام‌ها (اکت‌ها)، هیجانات زیر جلدی فضا و دیگر اشکال ارتباط غیر کلامی و ارائه آن‌ها به زبان بصری است. امروزه با توجه به زندگی در عصری که به لطف شبکه جهانی اینترنت محقق شده، می‌توان در هر نقطه از جهان محتوای خاص خود را تولید کرد. فرقی ندارد این محتوا متنی، صوتی، تصویری و یا ترکیبی از این‌ها باشد؛ مهم هدفی است که دنبال می‌شود.

در حال حاضر، تصاویر نقش مهمی در زندگی ما بازی می‌کنند که بطور کلی ما با دو نوع تصویر روبرو هستیم: عکس و ویدیو. از دنیای تبلیغات گرفته تا تولید آثار هنری و محتوا، جولانگاه لنزها و میکروفون‌هاست. برای تولید ویدیو باید فیلم‌برداری کنیم، و برای فیلم‌برداری نیاز به تجهیزاتی داریم. اگر بخواهیم از یک دید کلی تجهیزات استودیویی را تقسیم‌بندی کنیم به سه بخش اساسی می‌توانیم اشاره‌ای داشته باشیم :

  • نورپردازی: رینگ‌لایت‌ها، ویدیو­لایت‌ها، پرده‌های کروماکی، سافت باکس، رفلکتور، دیفیوزر
  • دوربین: دوربین‌های فیلم‌برداری، دوربین‌های DSLR، دوربین‌های کامپکت، لنز، هلی شات
  • صدا: میکروفون داخلی built-in mic، میکروفون اکسترنال studio mic، پایه میکروفون

تمام تجهیزات در همین سه بخش تقسیم می‌شوند. کیفیت و سطح هر کدام از تجهیزات و استفاده از وسایل جانبی آن‌ها می‌تواند قواعد بازی را عوض کند. البته می‌توان یک عامل دیگری به نام “پردازش” نیز به سه بخش اساسی فوق اضافه نمود. پردازش شامل تمام کارهایی می‌شود که بعد از ضبط می‌توان روی فایل‌ها اعمال کرد تا فیلم خام ما را سر و شکل و جلوه دیگری به آن بدهد. همانطور که مشخص است برای ورود به هر سطح چه مبتدی و چه حرفه‌ای، تجهیزات حرف اول را می‌زنند. البته قطعاً محتوای شماست که اهمیت دارد، اما کیفیت می‌تواند محتوای شما را با حال و هوای بهتری به گوش مخاطب برساند و حداقلی‌ها ضروری هستند. استودیو ضبط فیلم و عکس کارخانه نوآوری صدرا در جهت پیشرفت سطح محصولات تصویری، سودآوری اقتصادی و ترقی دانش فنی و فرهنگی نریشن با طراحی هوشمندانه‌ی خود و با بهره‌مندی از تجهیزات لازم، مکان مناسبی جهت رفع نیاز‌های تولید محتوای مالتی‌مدیا ضمن رعایت کلیه اصول فوق می‌باشد.