سالن کنفرانس و اتاق جلسات یکی از فضاهایی است که در هر شرکت و سازمانی از اهمیت ویژه­ای برخوردار می‌باشد. این اتاق یک فضای معمولی نیست بلکه جلسات مهمی در این مکان برگزار می‌شود و تصمیمات سرنوشت‌سازی در آن اتخاذ می‌گردد که اگر به خوبی برنامه‌ریزی نشود، تأثیر عمده‌ای را به همراه خواهد داشت. بنابراین اتاق کنفرانس باید دارای یک فضای ایده‌آل همراه با امکانات، فناوری و تجهیزات مورد نیاز برای تمامی افراد حاضر در کنفرانس باشد که ذهنیت کاملاً شفافی را برای افراد سخنران به ارمغان آورد و به آن‌ها کمک کند تا بدون هیچ­گونه حواس‌پرتی بتوانند نظر خود را راجب به موضوع مورد بحث ارائه دهند. 

سالن کنفرانس باید بگونه‌ای باشد که برای تعداد افرادی که در جلسه حضور پیدا می‌کنند، فضای کافی وجود داشته باشد. از این جهت باید اتاقی را تعیین کرد که اندازه فضای موجود با تعداد مدعوین تناسب داشته باشد و خوب است که اتاق کنفرانس در قسمتی باشد که رفت و آمد در آنجا کم­تر باشد. همچنین باید طوری طراحی شود که افراد در طول مدت جلسات طولانی دارای فضای کافی باشند و احساس خستگی نکنند. بین ردیف‌های صندلی فضای کافی باشد تا افراد به راحتی بتوانند حرکت کنند. باید فضای متناسب برای عقب کشیدن و نشستن بر روی صندلی وجود داشته باشد و همین طور رفت و آمد و پذیرایی به آسانی صورت گیرد.

  • میز کنفرانس اولین ویژگی بسیار مهم در طراحی اتاق کنفرانس است که توجه مدعوین را جلب می‌کند. در واقع میز نمادی از قدرت و شکوه است که تصمیم‌های مهمی در پشت آن اتخاذ می‌شود.
  • وضوح و شفافیت صدا در یک سالن کنفرانس یک ویژگی بسیار حائز اهمیت است. حاضرین در جلسه باید صدای سخنران را کاملاً واضح و به راحتی بشنوند. از این رو، آکوستیک کردن اتاق باعث حذف صداهای ناهنجار و مانع اکو صدا می‌شود؛ ویژگی بارز آکوستیک بگونه‌ای است که صداهای بیرونی در داخل اتاق شنیده نمی‌شوند و صدای داخل اتاق هم بیرون نمی­رود و این گونه محرمانه بودن جلسات هم حفظ می‌گردد. فضای آرام و بدون سر و صدا باعث می‌شود افراد تمرکز بیشتری داشته باشند.
  • انتخاب صندلی برای اتاق کنفرانس از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در طراحی اتاق کنفرانس به آن توجه خاصی داشت. صندلی‌های موجود در جلسات هم علاوه بر زیبایی باید راحت، مطلوب و از استانداردهای لازم برخوردار باشند. آرگونومی و کیفیت صندلی‌ها باید طوری باشد که افراد در طول جلسات طولانی با نشستن روی آن­‌ها، احساس رضایت داشته باشند و دچار خستگی نشوند.
  • بر اساس فضای موجود در اتاق کنفرانس باید یک نمایشگر مناسب با آن انتخاب شود. محل قرار­گیری نمایشگر و اندازه آن باید بگونه‌ای باشد تا به آسانی برای همه مدعوین قابل رویت باشد.
  • اتاق کنفرانس باید مجهز به سایر تجهیزاتی مانند پورت تلفن و دیتا، لپ‌تاپ، پرینتر و دستگاه فکس باشد تا افراد مجبور نباشند اتاق را ترک کنند. بردهای هوشمند یا وایت بردهای الکترونیکی از ملزومات اتاق کنفرانس می‌باشند که اطلاعات را بصورت فایل‌های دیجیتال ذخیره می‌کنند و دیگر نیازی به یادداشت‌برداری نمی‌باشد.
  • رنگ‌بندی دکوراسیون ویژگی دیگری است که باید به آن پرداخته شود. در اتاق کنفرانس باید بین رنگ فضا و مبلمان به کار رفته هارمونی وجود داشته باشد.
  • سیستم نورپردازی از ویژگی‌های موثر در طراحی اتاق کنفرانس می‌باشد. سالن کنفرانس باید از نور کافی برخوردار باشد تا افراد احساس کسالت نکنند و انرژی‌شان تحلیل نرود. لذا این سیستم باید بگونه‌ای باشد که قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتوان در صورت لزوم نور اتاق را کم یا زیاد کرد.

سالن کنفرانس و اتاق جلسات کارخانه نوآوری صدرا بگونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند ضمن فراهم کردن یک محیط حرفه‌ای و ایجاد زمینه‌ای عالی برای یک جلسه، تاثیر خوبی از کسب­‌و­کار شما به جا بگذارد. این فضا مکانی است که افراد برای همکاری بهتر، اشتراک­‌گذاری ایده‌­ها و تصمیم‌­گیری­‌های مهم جمع می­‌شوند بنابراین باید از کارآمدی و تأثیرگذاری این فضا مطمئن شد.