خرید یا اجاره، راه‌اندازی و تجهیز دفتر کار برای کسب‌و­کار از پرهزینه‌­ترین الزامات ایجاد یک کسب‌و­کار جدید و نوپا است. هزینه‌های ثابت و متغیر تهیه دفتر کار مناسب و تجهیز آن برای کسب‌و­کار یکی از چالش‌های مهم در شروع بشمار می‌آید. لذا بسیاری از صاحبان کسب‌و­کارهای استارتاپ و نوپا برای مدیریت بهینه هزینه‌های خود در ابتدای راه کارآفرینی علاقمندند از دفاتر کار اختصاصی استفاده نمایند. این دسته از اشخاص در قبال پرداخت حداقل هزینه از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اختصاصی بهره‌برداری نموده تا در مرحله پیش راه‌اندازی و حتی شروع کسب‌و­کار تا تثبیت آن بتوانند براساس اولویت‌گذاری هزینه‌ها از منابع مالی در اختیار خود حداکثر استفاده را ببرند.

دفتر کار اختصاصی حداقل فضای کاری به متراژ یک اتاق است که به صاحب کسب‌و­کار یا تیم تحت مدیریت متقاضی برای انجام پروژه‌های خود اختصاص می‌یابد. اشخاص علاقمند برای استفاده از تسهیلات فضای دفتر کار اختصاصی، می‌توانند بصورت ماهیانه پس از ثبت درخواست و انجام حداقل تشریفات اداری، ضمن اجاره آن از امکانات مشاع مجموعه همانند سالن کنفرانس و اتاق جلسات، اینترنت، کلاس و فضای آموزشی، فضای نمایشگاهی، اتاق بازی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و غیره نیز بهره‌مند شوند. تیم‌هایی که متقاضی استفاده از این فضا هستند می‌توانند با ثبت‌نام، ارزیابی و تایید مجموعه، و عقد قرارداد اجاره از این امکانات استفاده کرده و کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

استارتاپی که به تازگی محصول یا خدمت خود را به بازار عرضه کرده است، در صورتی که دانش و تجربه کافی نسبت به شناخت بازار و توسعه محصول یا خدمت نداشته باشد و از فضای کار و سرمایه کافی نیز برخوردار نباشد؛ نیازمند مشاوره، سرمایه اولیه و فضای استقرار است. کارخانه نوآوری صدرا ضمن ایجاد فضایی ایده‌آل با حضور شبکه گسترده‌ای از منتورها و مشاوران و همچنین شبکه سرمایه‌گذاران، این فرصت را در اختیار صاحبان ایده در تمامی حوزه‌ها قرار می‌دهد تا برنامه‌ریزی منظمی برای توسعه ایده خود داشته باشند و در این مسیر از حمایت تجربی و مالی مجموعه نیز می‌تواند بهره‌مند شوند.

بطور کلی این بخش شامل فضاهایی خصوصی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، شرکت‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌باشد که می‌توانند با استقرار تیم‌های خود در کارخانه ضمن نزدیکی به تیم‌های تحت نظر خود، هزینه‌های اسکان و سربار را کاهش دهند و همچنین در تعامل با دیگر شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری صدرا نسبت به جذب سرمایه‌گذاری و معرفی تیم‌های تحت نظر خود به این شرکت‌ها اقدام کنند و از طرف دیگر با بررسی سایر تیم‌های نوپا مستقر در کارخانه نسبت به جذب تیم‌های مستعد اقدام نمایند.