کلاس، فضای آموزشی و برگزاری رویداد
- صفحه اصلی
- کلاس، فضای آموزشی و برگزاری رویداد
پیشینه و اهداف خلاقیت، یکی از ویژگیهای عالی تفکر انسانی میباشد. یکی از راهکارهای پشتیبانی خلاق در آموزش و پرورش شناختی و افزایش خلاقیت، طراحی فضای آموزشی است. فضای آموزشی طراحی شده بر اساس آموزش شناختی باید ضمن آشنا کردن افراد با خلاقیت در حل مسائل باز، آنها را به مکاشفه و جستجو دعوت کرده و به تجربه و دست ورزی با پدیدهها ترغیب نماید که بعنوان اولویتهای اصلی مورد توجه است. همچنین، خلاقیت و ابتکار عمل برای رشد و ارتقای علمی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است. جامعهای که بتواند خلاقیت نسل جوان را فراهم سازد بطور حتم از رشد و شکوفایی علمی بهرهمند خواهد شد.
کارخانه نوآوری صدرا بعنوان متولی این بخش میتواند بستر مناسبی برای رشد فکری افراد مجموعه ایجاد کند. بخشی از خدمات این فضای آموزشی عبارتند از :
- مجهز به تجهیزات کامل صوتی و تصویری (ویدیو پروژکتور، وایت برد دیجیتالی، میکروفون)
- کلاس منطبق با استانداردهای بینالمللی (دارای میز، صندلی، تریبون)
- امکان اتصال به وای فای و اینترنت پر سرعت
- قابلیت تنظیم روشنایی فضا حین ارائه
افزون بر فعالیتهای آموزشی روزمره که در این مجموعه رخ میدهد، کارخانه نوآوری صدرا، برخی فعالیتهای آموزشی جذابی را خارج از فضای تکراری کلاسها، تحت عنوان رویداد آموزشی اجرا مینمایند. برخی از این رویدادها نوآورانه بوده و رنگ و بوی خلاقیت و نوآوری با خود به همراه دارد و تاثیرات شگرفی را تا سالها بر ذهن و خاطره فراگیران و افراد شرکتکننده بر جای میگذارد.
برگزاری رویدادهای نوآورانه آموزشی شامل دو بخش اصلی میباشد :
- تدوین مراحل اجرای رویداد
- اصل رویداد آموزشی
هدف اصلی این فعالیتها، ارتقای فرهنگ کارآفرینی و توسعه زیستبوم کارآفرینی از طریق آموزش، انتقال تجربیات، ایجاد فرصت همافزایی بازیگران زیستبوم کارآفرینی میباشد. در این فضا رویدادهای مختلفی قابل برنامهریزی و برگزاری است که به ۳ صورت دستهبندی میشوند که هر کدام بسته به نوع مخاطبان، نوع رویداد و موضوع برای تمامی اجزای مستقر در کارخانه نوآوری صدرا امکان حضور و استفاده وجود دارد.
- برنامهریزی و برگزاری رویدادها توسط کارخانه نوآوری صدرا
- برنامهریزی و برگزاری رویدادها توسط تیمها، افراد، شرکتها و مجموعههای مستقر
- برنامهریزی و برگزاری رویدادها توسط افراد، تیمها، شرکتها و مجموعههای غیر مستقر