فضای نمایشگاهی
- صفحه اصلی
- فضای نمایشگاهی
نمایشگاه پدیدهای بوجود آمده از دوران مدرن است که بنا به ضرورت تولید و عرضه انبوه کالا در سده نوزدهم ظهور کرد. آنچه بعنوان نمایشگاه مدنظر است، خاستگاه و ضرورتهای پیچیده این دوران و ما بعد آن را در بر میگیرد. در ایران نیز فضاهای نمایشگاهی سنت و سابقهای چهل – پنجاه ساله دارند و سالانه صدها نمایشگاه مختلف در سطوح شهری، استانی، ملی و بینالمللی در کشور برگزار میگردد. امروزه ارتقای ارزش نمایشگاهها از اهداف اصلی کشورهای در حال توسعه و حتی توسعه یافته است. در این راستا صنعت نمایشگاهی ایران باید مطابق با استانداردهای جهانی و متناسب با جایگاه اقتصادی، علمی، فرهنگی و تاریخی کشورمان در دنیا برگزار شود.
طراحی و ساخت فضای نمایشگاهی امروزه برای اغلب کسبوکارها اهمیت بسزایی دارد، زیرا با تخصصی شدن نمایشگاهها در سالیان اخیر با موضوعات مرتبط باعث گردیده است که برخی از آنها با برنامهریزی بسیار دقیق حضور پررنگتری را در یک نمایشگاه از خود به نمایش بگذارند و این موضوع تنها به تولیدات آنها مربوط نمیباشد. در نتیجه، فضای نمایشگاهی مکانی است که در آن نمایش نوآوری، خلاقیت، تکنولوژی و فناوری جدید تجارت و رقابت برای نمایش حائز اهمیت است. در این راستا، مهیاسازی تعدادی کانتر نمایشگاهی برای برگزاری نمایشگاههای مختلف اعم از دستآورد شرکتها، معرفی استارتاپها و غیره از دیگر امکانات کارخانه نوآوری صدرا میباشد.